تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مدیر وبگاه ویکی‌لیکس:

فیس‌بوک تنفر آمیزترین ابزار جاسوسی

بر اساس تحقیق میدانی که توسط روزنامه نیویورک تایمز صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ احتمال خروج بسیاری از کاربران فیس بوک از این شبکه وجود دارد.

کد خبر: ۱۶۹۵۴
۱۶:۱۵ - ۰۱ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوزـ بر اساس تحقیق میدانی که توسط روزنامه نیویورک تایمز صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ احتمال خروج بسیاری از کاربران فیس بوک از این شبکه وجود دارد. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و نظرسنجی رسانه‌ها ظاهراً بسیاری از کاربران به خاطر اقدامات فیس بوک قصد خروج دارند.

فیس‌بوک در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش در دانشگاه هاروارد ایجاد شد. فیس بوک در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد نفر کاربر فعال دارد. تا کنون انتقاد‌های زیادی از این شبکه تحویل دولت‌های مختلف شده است.
جولین آسانژ مدیر وبگاه ویکی‌لیکس می‌گوید: فیس‌بوک تنفر آمیزترین ابزار جاسوسی است که تاکنون ایجاد شده‌است. هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیس‌بوک اضافه می‌کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آن‌ها تکمیل می‌کند.

به گفته وی فیس‌بوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و پیشینه افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند، ولی این ابزار توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. دسترسی این دستگاه‌های اطلاعاتی به اطلاعات ذخیره شده در فیس‌بوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده‌است.
منبع: تایم به نقل از شبستان
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی